Rabat: | 0% |
Pozycji: | 0 |
Netto: | 0,00 PLN |
Brutto: | 0,00 PLN |
Kategorie
FAQ - NAC Sp. z o. o.
Być może znajdziesz tu odpowiedź na swoje pytanie, ogólne lub techniczne.- Które opony są odpowiednie do mojego samochodu?
- Ciśnienie w oponach do przyczep kempingowych
- Jakie ciśnienie opon jest najlepsze dla mojego samochodu?
- Ciśnienie w oponach niskoprofilowych
- Czy opona wypełniona azotem dłużej utrzymuje ciśnienie?
- Czy głębokość bieżnika wpływa na prowadzenie samochodu?
- Jaka jest różnica między oponami letnimi a zimowymi?
- Kiedy należy zmienić opony na zimowe?
- Czy zakładanie opon zimowych w Niemczech jest obowiązkowe?
- Przechowywanie opon
- Polecanie konkretnej marki opon przez producenta samochodu
- Wiek opon
- Kontrola, wymiana i naprawa opon
- Opona zapasowa
- Co to są opony kierunkowe?
- Co to są opony asymetryczne?
- Łańcuchy na śnieg
- Co oznaczają symbole na ściankach bocznych opon?
- Indeks prędkości
- Nośność
- Tabela przeliczeń ciśnienia w oponach
Gdy ciągnie się przyczepę kempingową, należy napompować opony tylnej osi do poziomu ich ciśnienia maksymalnego. Zalecamy nieprzekraczanie następujących wartości ciśnienia w oponach samochodu osobowego: Opony do indeksu prędkości T włącznie 3,2 bar Opony z indeksem prędkości H,V oraz W 3,5 bar Opony wzmacniane / do dodatkowych obciążeń 3,5 bar Opony wzmocnione są najlepszym rozwiązaniem w przypadku przyczep kempingowych, które często są znacznie obciążone. Opony te mają wzmocnioną konstrukcję. Można wybrać spośród opon do półciężarówek (opony do pojazdów użytkowych) lub wzmacnianych (RF) / do dodatkowych obciążeń (XL) do samochodów osobowych. Ogólnie w oponach przyczepy kempingowej lub innych przyczep, zalecamy następujące wartości ciśnienia: Opony do samochodów osobowych 3,0 bar Wzmacniane opony do samochodów osobowych / do dodatkowych obciążeń 3,5 bar Opony do półciężarówek (C) 3,75 bar W wielu przypadkach składane przyczepy kempingowe i małe przyczepy są wyposażone w opony do przyczep przystosowanych do dużych prędkości. W przypadku tych opon poziom ciśnienia ściśle zależy od rozmiaru opony i wytrzymałości karkasu (wskazanego poprzez wartość z zakresu grubości lub nośność).
Rozmiar | PR | Bieżnik | Nośność / Indeks prędkości | Maksymalne obciążenie | Ciśnienie | ||||||
|
kg | bar | |||||||||
3.50-8 | 4 PR | * | 46 M | 170 | 2.50 | ||||||
4.00-8 |
6 PR 4 PR 6 PR 6 PR 8 PR |
* * * * * |
70 M 63 M 70 M 71 M 75 M |
335 272 335 345 387 |
4.25 3.50 4.25 4.25 6.00 | ||||||
4.80-8 | 6 PR | * | 71 M | 345 | 6.25 | ||||||
5.00-8 |
4 PR 6 PR 6 PR 8 PR 10 PR |
* * * * * |
71 M 78 M 82 M 86 M 89 M |
345 425 475 530 580 |
3.50 5.00 6.00 7.00 8.50 | ||||||
5.70-8 | 6 PR | * | 77 M | 415 | 5.20 | ||||||
16.5x6.5-8 |
4 PR 6 PR |
* * |
69 M 74 M |
325 375 |
3.00 4.00 | ||||||
18.5x8.5-8 | 6 PR | * | 78 M | 425 | 3.60 | ||||||
6.00-9 |
6 PR 10 PR 12 PR |
* * * |
85 M 95 M 99 M |
515 690 775 |
4.25 7.00 8.25 | ||||||
5.00-10 |
4 PR 6PR 8 PR |
* * * |
72 M 75 M 79 M |
375 450 500 |
3.50 4.00 5.00 | ||||||
18x8.0-10 (195/50-10) |
* |
98 M
|
750
|
6.00
| |||||||
20.5x8.0-10 |
6 PR 10 PR |
* * |
84 M 96 M |
500 710 |
3.40 6.20 |